Pages

Introduction

Hello and Good Day Everybody !
I am a new teacher in the school named Sekolah Menengah Kebangsaan Datuk Bendahara. This school is situated in Jasin, Melaka.
I am accepted to be one of the Guru Sandaran Terlatih (GST) here. There are 10 of us, my batch joined the schools in 27th June 2011.
In this blog, I share with you my experience and great things that are happening to me in the school.
There are also notes and things for good English class usages, so feel free to browse them whenever there are gaps between classes.
My mentor here is Hajjah Zaorah and she has been guiding me to be a better English teacher.
Thank you !
.
In this blog, I have uploaded
Literature lesson plans for form 4 and 5
working papers, reports after programmes, yearly uniform body reports, weekly reports, sponsorship letters, sample of memos and thank you notes, short stories and others.



Happy teaching, teachers !
Here is a good link to English Materials:

http://www.ppdjasin.edu.my/unitakademik/index.php?option=com_content&view=article&id=47&Itemid=54

Pengikutku, Sila jadi pengikut untuk blogs saya !

Monday, July 16, 2012

Panduan pengisian e-Pangkat di portal Kementerian Pelajaran Malaysia



Sebelum tu aku nk bgtau cikgu2 baru nie, Ketua Jabatan ni siapa dia, sebenarnya dia tu Pengetua atau Guru Besar tau, bukan Jabatan bahasa punya ketua..
Berikutan masalah capaian dan permohonan daripada pengguna ePangkat, tempoh akhir pengemaskinian data PPP dan AKP dilanjutkan kepada 18 Julai 2012, manakala, pengesahan oleh Ketua Jabatan perlu dilakukan pada 19 dan 20 Julai 2012.hati-hati ya, kena updte cepatt.. Kalau macam kita nih baru masuk skim DG 41, kena update tarikh jer  laa, tarikh mula kerja, tarikh lantikan jr huhu.
 Selepas daripada tarikh 20 Julai 2012, pengemaskinian masih boleh dilakukan oleh Ketua Jabatan tetapi bagi PPP dan AKP yang masih belum dikemaskini dan disahkan maklumat mereka oleh Ketua Jabatan selepas daripada tarikh tersebut, Ketua Jabatan akan bertanggungjawab sekiranya PPP dan AKP tidak boleh dipertimbangkan dalam urusan pemangkuan/ kenaikan pangkat yang akan disiarkan di laman ePangkat selepas ini. Kita masih kena masukkan tarikh tu

PPP dan AKS hanya dibenarkan mendaftar masuk untuk MENYEMAK MAKLUMAT perkhidmatan yang telah dikemaskini sahaja oleh Ketua Jabatan masing-masing.
Pengemaskinian maklumat di dalam ePangkat hanya dibenarkan untuk kegunaan Ketua Jabatan dan Pentadbir yang dipertanggungjawabkan sahaja.
Sekiranya didapati terdapat penyalahgunaaan ID yang boleh menyebabkan kenaikan pangkat secara tidak sah atau keciciran kenaikan pangkat, Ketua Jabatan yang dipertanggungjawabkan akan dipersalahkan.

Sebarang permasalahan atau pertanyaan mengenai urusan kenaikan pangkat sila rujuk ke http://www.moe.gov.my/naikpangkat
Bagi Ketua Jabatan, sila rujuk terlebih dahulu dengan Unit Naik Pangkat, JPN masing-masing untuk dapatkan ID Pengguna dan Kata Laluan terlebih dahulu. Sekiranya dimaklumkan oleh Unit Naik Pangkat, JPN bahawa ID Pengguna dan Kata Laluan belum wujud, sila kemukakan maklumat seperti Nama Penuh, No Kad Pengenalan, Tempat Bertugas, Gelaran Jawatan, Gred Hakiki Jawatan, Gred Hakiki Penyandang dan Emel Rasmi Ketua Jabatan ke epangkat@moe.gov.my










 Laman ini sesuai dilayari dengan menggunakan perisian Internet Explorer versi 7 dan ke atas sahaja dengan mengaktifkan Compability View.
 Sekiranya anda mempunyai sebarang permasalahan menggunakan sistem ini, sila hantarkan pertanyaan anda beserta maklumat peribadi dan maklumat masalah yang lengkap (screenshot ralat, masa, jenis web browser dan jenis talian digunakan) kepada epangkat@moe.gov.my. SILA PASTIKAN ANDA TELAH MEMBACA MANUAL PENGGUNA YANG DISEDIAKAN SEBELUM MEMBUAT ADUAN YANG SUDAH DIJELASKAN DALAM MANUAL TERSEBUT.

No comments :

Post a Comment