Pages

Introduction

Hello and Good Day Everybody !
I am a new teacher in the school named Sekolah Menengah Kebangsaan Datuk Bendahara. This school is situated in Jasin, Melaka.
I am accepted to be one of the Guru Sandaran Terlatih (GST) here. There are 10 of us, my batch joined the schools in 27th June 2011.
In this blog, I share with you my experience and great things that are happening to me in the school.
There are also notes and things for good English class usages, so feel free to browse them whenever there are gaps between classes.
My mentor here is Hajjah Zaorah and she has been guiding me to be a better English teacher.
Thank you !
.
In this blog, I have uploaded
Literature lesson plans for form 4 and 5
working papers, reports after programmes, yearly uniform body reports, weekly reports, sponsorship letters, sample of memos and thank you notes, short stories and others.



Happy teaching, teachers !
Here is a good link to English Materials:

http://www.ppdjasin.edu.my/unitakademik/index.php?option=com_content&view=article&id=47&Itemid=54

Pengikutku, Sila jadi pengikut untuk blogs saya !

Saturday, December 18, 2010

SAMPLE Laporan jawatankuasa Urusetia Kem Tamat Latihan 2009

Laporan jawatankuasa Urusetia Kem Tamat Latihan 2009

Tarikh: 12 Mac 2009
Tempat: Padang MRSM Tun Ghafar Baba
Pelapor: Hasbi bin Mohamed Arifin
Komiti: 7 ahli Homeroom Berlian 3, Tingkatan 4 2009.
Tugas: memastikan borang pertandingan disediakan kepada hakim pertandingan, mengutip borang selepas pertandingan dan menyediakan tempat pertama dan kedua untuk pemenang pertandingan.
Pada 12 Mac 2009, hari Khamis, MRSM Tun Ghafar Baba telah mengadakan Kem Tamat Latihan bertempat di padang MRSM. Kem Tamat Latihan ini bertujuan mengiktiraf pelajar-pelajar tingkatan 5 sesi 2009 yang mengikuti badan-badan beruniform bahawa mereka telah lulus didalam program latihan yang telah dijalankan selama tahun 2008 dan 2009. Juga, ia menyuntik semangat untuk terus bergiat dalam badan sukarelawan. Ketiga, ia memberi panduan kepada pelajar tingkatan 4 badan beruniform yang hendak disertainya, keempat ialah melatih diri menjadi penyabar, berani, bertanggungjawab, bekerjasama dan rasa syukur. ,Kem Tamat Latihan ini telah dirasmikan oleh Pengetua, Dr Mariam bt Md. Salleh, dan dihadiri oleh VIP iaitu pengetua, penolong-penolong pengetua dan Ketua balai bomba Jasin, yang memeriksa barisan dan memberi hadiah kepada pemenang pertandingan yang dianjurkan pada acara tersebut. Terdapat 7 acara yang dipertandingkan.
Cabaran yang dihadapi ialah mengira jumlah markah untuk pertandingan ikatan , dimana bukan hanya markah yang diambilkira, tetapi juga masa yang diambil. Oleh itu komiti telah mencipta formula yang adil untuk mencari pemenangnya. Diharap pada masa hadapan komiti adan menyediakan mesin kira-kira untuk memudahkan kerja mengira markah.
Sebelum program, komiti telah berjumpa dan diberi penerangan oleh En Hasbi tentang gerakerja yang akan dilakukan, untuk melicinkan kerja yang akan dibuat. Selepas program, komiti telah berjumpa sekali lagi untuk memberitahu masalah yang dihadapi semasa melakukan gerakerja dan cadangan untuk menyelesaikannya. Selepas itu, laporan akan diserahkan kepada setiausaha Kem Tamat Latihan 2009.
Kesimpulannya, komiti telah Berjaya melaksanakan kerja dengan teratur. Pada masa hadapan dapat diperkemaskan lagi komiti urusetia. Komiti mengucapkan terima kasih kepada pihak-pihak yang telah memberikan kerjasama untuk menjayakan peogram ini.  Aktiviti hari ini juga akan dicatatkan dalam buku program homeroom Berlian 3.


Lampiran 1
Ahli Homeroom 2009 MRSM TGB yang menjadi Urusetia

1.    Anis Zahirah bte Zaidi
2.    Nadhrah bte Mustapha kamal
3.    Norazreen bt Abd Aziz
4.    Nur Shafisah bt Roslan
5.    Nurulain Najihah bt Islar
6.    Siti Mariam bt Mohd Hamzah
7.    Siti Nur Ai’shah bt Che Adinin
Lampiran 2

Keputusan Pertandingan Kem Tamat Latihan 2009


1
2
3
4
5
6
7
Acara
Kawad kaki
Keselamatan
Kraf perkhemahan
Pertolongan cemas
Orienteering
Masakan
Ikatan
Tempat pertama
Kadet Polis
Silat Gayong
Brass Band
Renjer Puteri
PKBM
Pengakap
PKBM

Tempat kedua
JPA
PKBM
Renjer Puteri
PBSM
Silat Gayong
Kadet Polis
JPA

Tempat ketiga
PKBM
PBSM
PBSM
Silat Cekak
Pengakap
PKBM
Silat Cekak

Juara Keseluruhan
PKBM
Kadet Polis
Renjer Puteri

No comments :

Post a Comment